Čo je indexácia e-shopu vo vyhľadávačoch a ako jej pomôcť?

Návštevnosť z internetových vyhľadávačov je cenným zdrojom objednávok pre mnohé e-shopy. Nevyhnutné však je venovať sa optimalizácii e-shopu pre vyhľadávače a s tým súvisí, aby bol váš e-shop správne zaindexovaný. O čo ide a aký prínos bude mať správna indexácia pre váš internetový obchod?

Častým problémom v prípade začínajúcich e-shopov je veľmi nízka návštevnosť, ktorú je vhodné nárazovo podporiť napríklad PPC reklamnou kampaňou či reklamou na sociálnych sieťach. Veľmi cenným pilierom každého úspešného e-shopu je však aj návštevnosť z organického vyhľadávania, teda z neplatených výsledkov vo vyhľadávaní, ktorú sa oplatí budovať od prvého dňa. Aby sa vám ale aj podarilo reálne profitovať z tohto typu návštevnosti, je dôležité aby sa váš e-shop zobrazoval na relevantné kľúčové slová či frázy čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

O indexáciu vášho e-shopu sa zaujímajte hneď od začiatku

optimalizáciou e-shopu pre internetové vyhľadávače nevyhnutne súvisí aj indexácia, pričom zaujímať by sa o ňu mali práve tí, ktorí svoj nový internetový obchod práve rozbiehajú. O čo vôbec ide a ako ju môžete podporiť?

Indexácia webových stránok znamená, že robot vyhľadávača navštívi stránky a ich obsah si uloží do vlastnej databázy na ďalšie spracovanie. Zjednodušené povedané, indexácia znamená, že robot internetového vyhľadávača o vašom e-shope a jeho jednotlivých podstránkach vie.

Vašou úlohou je zabezpečiť všetko tak, aby mohol robot vaším e-shopom prejsť čo najľahšie a spracoval všetky stránky. Či sa mu to podarí závisí od viacerých faktorov. V prvom rade je dôležité, aby bol vo vašom e-shope a jeho jednotlivých podstránkach dostatok relevantného a originálneho obsahu. Robot by tak mal v ideálnom prípade prejsť a spracovať každú jednu stránku s produktom, podkategórie, kategórie a prípadne aj ďalšie podstránky, ako napríklad články na blogu.

Správna indexácia je základným predpokladom toho, aby sa váš e-shop zobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania a aby vyhľadávač vedel, ktoré z vašich podstránok sú relevantné k vyhľadávaným kľúčovým slovám.

Ako viete indexácii e-shopu pomôcť?

Roboty internetových vyhľadávačov pravidelne „prečesávajú“ webové stránky a tak nie je priamo nevyhnutné váš nový e-shop niekam registrovať či prihlasovať. Stačí jednoducho počkať. Samozrejme, čím lepší budete mať vybudovaný odkazový profil – teda budete od začiatku pracovať na linkbuildingu a čím viac originálneho obsahu budete mať – tým je väčšia šanca, že si váš nový e-shop roboty vyhľadávačov nájdu a zaindexujú naraz čo najviac stránok.

Existuje však spôsob, ako môžete indexácii pomôcť. Či tento proces urýchlia sa nedá celkom predpovedať, no ak by ste jej proces chceli mať aspoň pod kontrolou, môžete využiť riešenie, ktoré ponúka priamo Google. Ide o Google Search Console, nástroj do ktorého sa prihlásite pomocou svojho Google účtu.

Tento nástroj je veľmi užitočný a to hneď z viacerých dôvodov, preto by ste určite s jeho používaním nemali váhať. Prepojenie Google Search Console s vašim e-shopom na platforme Shoptet je navyše veľmi jednoduché a hravo ho zvládnete v nastaveniach prepojenia. Google Search Console môžete využiť na požiadanie Google o zaindexovanie, pričom následne môžete priamo sledovať, koľko z vašich podstránok už bolo zaindexovaných.

Treba si uvedomiť, že robot vyhľadávača sa na web „pozerá“ inak ako bežný návštevník

Nesmieme zabudnúť, že stav indexácie vášho e-shopu môžete zistiť veľmi jednoducho, ak zadáte do vyhľadávacieho poľa na Google „site:https://vasadomena.sk/“. V prípade, že uvidíte, že váš e-shop je zaindexovaný, nie je potrebné podávať žiadosť. V každom prípade ale odporúčame tvorbu súboru Sitemap, ktorý celú indexáciu robotom uľahčí.

Sitemap, alebo ak chcete mapa stránok, je presne to, čo vyplýva už z jej názvu. Je určená pre roboty, ktoré informuje o štruktúre webu a o možnosti indexovania jednotlivých stránok. Sitemap pritom môžete využiť aj vtedy, ak si želáte, aby niektoré podstránky vášho e-shopu indexované neboli. XML súbor sitemap teda určite odporúčame vytvoriť a nahrať ho prostredníctvom nástroja Google Search Console.

Odstraňujte bariéry ale nečakajte zázraky

Môžete mať akokoľvek kvalitný a hodnotný obsah vo vašom e-shope, ak nebude správne zaindexovaný, z internetových vyhľadávačov sa naň nikto nedostane. Vždy si preto prostredníctvom Google Search Console kontrolujte, koľko stránok je indexovaných a či nedochádza k nejakým chybám. Existuje celý rad rôznych problémov, ktoré indexáciu môžu obmedziť, prípadne spôsobiť, že indexácia neprebehne korektne. To v konečnom dôsledku znamená, že sa môžete pripraviť o cennú návštevnosť z internetového vyhľadávania. Akékoľvek problémy s indexáciou, na ktoré vás nástroj Google Search Console upozorní sa preto snažte odstrániť čo najskôr.

Ako sme už spomenuli, správna indexácia je základným predpokladom na to, aby ste z organického vyhľadávania získali maximum. Neznamená to však, že po nej sa razom začne váš e-shop zobrazovať na popredných pozíciách na všetky želané výrazy. Pozície, ktoré váš e-shop bude obsadzovať totiž závisia od mnohých ďalších faktorov. Rovnako to platí aj o využívaní nástroja Google Search Console, jeho samotné používanie nezabezpečí lepšiu indexáciu e-shopu, môže len niektoré procesy urýchliť a zároveň vám dá možnosť odhaliť problémy pri indexácii a celkovo tento proces sledovať.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov