Merajte lepšie svoje konverzie vďaka Facebook Conversions API

Stále väčšiu úlohu v online marketingu zohrávajú dáta a Facebook reklama nie je výnimkou. Facebook Conversions API vám umožní nazbierať maximálne množstvo dát a tým môže zlepšiť výkon vašich reklám. Ako CAPI funguje, ako sa líši od Facebook pixelu a ako ju v Shoptete nastavíte? Všetko zistíte v tomto článku.

Čo je Facebook Conversion API?

Pre vysvetlenie, čo dokáže FB Conversions API (niekedy sa mu hovorí aj CAPI) to vezmeme od začiatku. Na váš e-shop príde návštevník, pozrie sa na pár stránok, možno nakúpi, možno nie a nakoniec z vášho webu odíde. Vašou snahou bude dáta o všetkých týchto akciách pozbierať, aby ste ich mohli použiť pri optimalizácii a cielení svojich kampaní. A tiež na meranie ich výsledkov.

Facebook conversion API (skrátene CAPI) meria spôsobom „server to server“. Jednoducho povedané, dáta o pohybe užívateľov posiela na Facebook server, na ktorom váš e-shop beží. Vďaka tomu dokáže domerať napríklad aj používateľov, ktorí používajú rôzne nástroje na blokovanie reklám alebo prehliadača, ktoré neukladajú cookies.

Hodnotiť môžete rovnaké udalosti ako pri Facebook Pixeli. Funkciu Conversion API potom uvidíte na úvodnej stránke Správca udalostí. V stĺpci Spôsob merania sa vám bude zobrazovať okrem spôsobu Prehliadač, čo je Facebook pixel, aj Server.

Ako ďalšiu novinku uvidíte v Správcovi udalosti Kvalitu párovania udalostí. Tá ukazuje, ako efektívne Conversion API páruje udalosti s konkrétnym používateľom. Čím viac parametrov Facebook dostáva, tým je číslo väčšie. V praxi býva najlepšie párovanie pri udalosti Nákup, pretože u nej návštevník poskytol najväčšie množstvo údajov.

Aké množstvo dát sa páruje cez Facebook pixel a aké cez CAPI zistíte kliknutím na tlačidlo Zobraziť podrobnosti po rozbalení udalosti v Správcovi udalostí. V sekcii Prehľad udalostí vidíte tmavomodrý graf pre pixel a svetlo zelený pre CAPI.

V čom je iný FB pixel?

Ako sme už napovedali, je to v spôsobe získavania dát. Facebook pixel funguje na princípe cookies, ktoré sú v dnešnej dobe čoraz častejšie blokované. Preto Facebook odporúča pixel kombinovať s CAPI.

Prečo používať Facebook API?

Vďaka Conversion API získate viac dát, ktoré dnes majú hodnotu zlata. Často sa mylne uvádza, že je CAPI riešením na aktualizáciu iOS od Applu alebo nové pravidlá pre cookies. Presnejšie tvrdenie však je, že vám dáta získané z CAPI môžu stratu dát spôsobenú týmito novinkami čiastočne vykompenzovať.

Ako nasadiť CAPI?

Pre správne nastavenie Facebook Conversion API sa môžete riadiť nasledujúcim postupom.

  1. Uistite sa, že máte firemné konto Facebook Business Manager a funkčný Facebook Pixel.
  2. V aplikácii Meta Business Suite prejdite do časti Všetky nástroje a Správca udalostí a vyberte položku Zdroje dát.
  3. Vyberte pixel, ku ktorému chcete priradiť Conversions API, a kliknite na kartu Nastavenia.
  4. Pod nadpisom Conversions API vyberte položku Ručné nastavenia a kliknite na odkaz Generovať prístupový token.
  5. Tento token skopírujte do schránky a prejdite do administrácie vášho obchodu, do časti Prepojenie → Sociálne siete a potom na kartu Facebook.
  6. Token vložte do časti Facebook Pixel a Conversions API. Pole Kód testovacej udalosti nechajte prázdne, aby meranie prebehlo správne. 

Test správnej implementácie

Odporúčame skontrolovať, že sa vám celý proces implementácie podaril. Vo FB Pixeli vyberte Testovacie udalosti, skopírujte sem url adresu svojho e-shopu a potvrďte tlačidlom Otvoriť web. Na svojom internetovom obchode chvíľu klikajte na rôzne stránky a robte rôzne akcie. Potom sa vráťte do Business Managera. Ak ste CAPI správne nastavili, všetky udalosti uvidíte v zozname.

Článok vznikol v spolupráci s Honzou Bartošom, špecialistou na výkonnostné Facebook reklamy pre e-shopy.

Najčastejšie otázky e-shopárov:

Prečo je na detaile produktu spárovanie iba 5/10?

Nižšia spárovanosť je spôsobená nedostatkom dát o používateľovi. Napríklad pri udalostiach ViewContetnt, AddToCart a Initiatecheckout nemáme o používateľovi dáta ako je meno, priezvisko, adresa alebo telefón. Preto je spárovanie nižšie, ako pri udalosti Purchase, kde o používateľovi máme viac dát. Spárovanie 4-5 z 10 je teda štandardné. 

Aké by malo byť spárovanie?

Samozrejme čo najvyššie, ale ani pri Purchase, kde máme najviac dát nie je možné mať 10 z 10. 
ViewContent, AddToCart, Initiatecheckout – 4 až 5 z 10
AddPaymentInfo – 5 až 9 z 10
Purchase – 7 až 9 z 10

Prečo pri Purchase nevidím spárovanie?

Než Facebook zobrazí dáta o spárovaní, tak to trvá niekoľko dní. Pokiaľ má váš e-shop nízke jednotky nákupov denne, môže prepísanie spárovania trvať dlhšie.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov