V posledných mesiacoch Shoptet predstavil množstvo zaujímavých vylepšení, ktoré vám pomôžu v online podnikaní. Mnoho z nich vzniká aj na základe vašej spätnej väzby. Pripravili sme pre vás súhrn tých najdôležitejších aj s podrobným popisom, aby vám žiadna z nich neunikla.
V apríli sme spustili veľkú novinku, ktorá bola doteraz skôr výsadou účtovných systémov a e-shopové platformy ju v jadre neponúkali – daňový doklad k prijatej platbe (DDPP).
DDPP je nutné vystaviť do 15 dní od prijatia platby, pokiaľ nedošlo k zdaniteľnému plneniu (odovzdanie tovaru alebo poskytnutie služby) a nie je teda možné vydať bežný daňový doklad.
V Shoptete je DDPP možné vystaviť priamo z objednávky (v 100% výške), alebo zo zálohovej faktúry na čiastočnú úhradu objednávky.
Pri DDPP platí, že ho môžu dobrovoľne vydávať aj neplatcovia DPH, doklad iba nesmie obsahovať slovo „daňový“, aby názov nebol mätúci pre príjemcu.
Zaujíma vás viac o tom, aký doklad čo znamená, kedy a ako ho v Shoptete vystavovať? Prečítajte si nášho krátkeho sprievodcu.
Teraz môžete zadať, akú časť z objednávky si prajete v zálohe uhradiť bez toho, aby ste to museli ručne kalkulovať a upravovať v objednávke. Sumu je možné zadať v percentách alebo fixne určitú sumu. Na jednu objednávku môžete vystaviť jednu aj viac zálohových faktúr.
Pri dopravách a platbách by sa mala aplikovať tá sadzba DPH, ktorá prevažuje v objednávke (počíta sa z celkovej hodnoty tovaru v objednávke bez DPH).
Systém teda teraz sadzbu pri doprave i platbe prepne automaticky podľa obsahu objednávky, aby ste ju nemuseli prepínať manuálne. Je to tak správne v súlade so zákonom 222/2004 Z., § 22.
Pokiaľ predávate do zahraničia v daňových módoch OSS a Reverse Charge, poteší vás vylepšená validácia daňového čísla zákazníka.
Validácia predtým prebiehala na pozadí. To znamená, že podľa vyplnených údajov v košíku sa systém rozhodol, či vytvorí objednávku v inom daňovom režime, a až s vytvorenou objednávkou sa urobí validácia.
Teraz prebieha už priamo v košíku. To znamená, že objednávka v daňovom móde Reverse Charge sa založí len vo chvíli, keď je daňové číslo platné. Pokiaľ nie je platné, vytvorí sa v štandardnom alebo OSS režime a objednávka pôjde stále dokončiť.
! Pozor, nová funkcia nie je dostupná pre šablóny s ukončenou podporou – Echo, Soul, Rock a Pop!
WebP umožňuje rýchlejšie načítanie obrázkov v prehliadači, čo zrýchľuje celý e-shop a pozitívne ovplyvňuje SEO. Od mája 2024 Shoptet podporuje tento formát pri obrázkoch produktov, log a bannerov. Obrázky nahrávate aj naďalej v bežných formátoch ako je .jpg, .png či .gif a do .webp sa obrázky prevádzajú až pri doručení obrázku do prehliadača zákazníka. Viac o optimalizácii obrázkov na e-shope sa dočítate v našom článku.
Teraz môžete nájsť objednávku alebo zákazníka podľa telefónneho čísla. Tiež sme vyhľadávanie upravili tak, aby fungovalo bez ohľadu na diakritiku.
Možnosť pridávať články na homepage e-shopy mali doteraz defaultne iba šablóny Disco a Samba. Teraz sme ju pridali aj do šablón Step, Classic, Waltz, Tango a Techno. Článok pridáte ľahko cez checkbox v nastavení rubriky.
Vzhľadom na implementáciu tejto funkcie do nášho systému tiež k 31. 7. 2024 ukončujeme po dohode s autorom doplnok Články na homepage.
Teraz môžete filtrovať produkty aj podľa ich veku – ako dlho ich na e-shope máte. Funkciu ocenia napríklad e-shopári, ktorí predávajú sezónny tovar.
Od 1. marca 2024 Google vo svojich službách, ako sú Google Analytics 4, Google Ads a ďalšie, vyžaduje odovzdávanie nových údajov v rámci cookie lišty, konkrétne AD_USER_DATA a AD_PERSONALIZATION. Na to je potrebná implementácia novej funkcie Consent Mode v2. Všetky technické aspekty sme v Shoptete zapracovali, a to tak, že nové súhlasy budú vzhľadom na svoju povahu a účel v rámci cookie lišty súčasťou Profilujúceho (marketingového) súhlasu. Prečítajte si viac o Consent Mode v2 v našom článku.
Zároveň sme urobili drobnú zmenu v textácii cookie lišty v súlade s aktuálnym právnym výkladom, a to konkrétne v sekcii „Nastavenie cookies“, tak, aby bolo zrozumiteľné, že jednotlivé uvedené kategórie, na ktoré sa udeľuje súhlas, sa týkajú účelov, nie iba cookie súborov. Takto bude udelený súhlas o niečo širší, ale stále v súlade s prevládajúcou výkladovou praxou a reguláciou.
Konkrétne meníme „Analytické“ na „Analytické účely“ „Profilujúce“ na „Profilujúce účely“ a nadrobno tiež upravujeme texty s tým spojené. Z vašej strany nie je nutné nič meniť.
Naďalej zbierame vašu spätnú väzbu a tento doplnok vylepšujeme, aby poskytoval ešte viac spôsobov, ako zľavy X+Y využívať. Implementovali sme napríklad nasledujúce vylepšenia:
Kompletný zoznam zmien nájdete v popise doplnku na webe. Na vylepšovaní ďalších zľavových modulov priebežne pracujeme.
Aj v priebehu leta pre vás chystáme ďalšie novinky. Sledujte administráciu svojho e-shopu a Shoptet Poradňu, kde nájdete vždy tie najčerstvejšie správy zo Shoptetu.
Napísať komentár