Vybudujte silnejšie povedomie o svojej značke, produktoch či službách a získajte nové obchodné kontakty. Zviditeľnite svoju firmu a staňte sa súčasťou najväčšej profesijnej siete na svete. Poradíme vám, ako si založiť profil a akým spôsobom komunikovať na LinkedIne.
Na LinkedIne najčastejšie nájdete informácie HR typu – príchody nových či odchody starých zamestnancov, výročné správy alebo ponuky pracovných miest. LinkedIn toho však ponúka oveľa viac a bola by škoda tento potenciál nevyužiť. Už dávno neplatí, že LinkedIn aktívne využívajú len headhunteri či ľudia, ktorí sa rozhliadajú po nových pracovných príležitostiach. Používatelia LinkedInu sa zmenili a v súčasnosti na tejto sieti hľadajú aktuality a novinky zo svojho oboru, združujú sa v záujmových skupinách diskutujú či mapujú konkurenciu.
Máte založený Facebook a Instagram a do ďalšej siete sa vám už nechce investovať energia? Dajte LinkedInu šancu. Nachádza sa tu totiž celkom iná cieľová skupina ako na “voľnočasových” sociálnych sieťach. Správne zvolená komunikačná stratégia vás privedie k dôležitým B2B zákazníkom, na LinkedIne sa totiž kumuluje takzvaná biznisová vrchnosť. Ako ich zaujať?
Pri zakladaní profilu na LinkedIne majte na pamäti, že ide o firemnú prezentáciu. Na rozdiel od Facebooku, na ktorom by ste svojich používateľov mali baviť a Instagramu, kde by ste mali ponúkať inšpiráciu či estetično, bude LinkedIn vašou virtuálnou vizitkou. LinkedIn je skrátka rovnocenný komunikačný kanál, ktorý si vo vašej digitálnej komunikácii zaslúži čestné miesto.
Prvým krokom na odštartovanie vašej firemnej prezentácie je založenie profilu. Pripravte si firemné logo a fotografie, ktoré reprezentujú váš e-shop vo formáte 1128 x 191 px. Zákazník by vás mal identifikovať na prvú dobrú, preto odporúčame použiť logo ako profilovú fotografiu a ako úvodný obrázok môžete zvoliť fotografiu vašich zamestnancov. Prípadne použite vaše firemné motto či výrok, banner s prípadovou štúdiou alebo sa pohrajte s využitím firemných farieb. Myslite však na to, že v prípade LinkedInu je menej viac a úvodnú fotografiu voľte v decentnom štýle.
Najdôležitejšou časťou firemného profilu je sekcia O nás. Venujte textu o vašom e-shope zvýšenú pozornosť – aj 250 – 2000 znakov toho dokáže o vašom biznise prezradiť dosť. Text by mal vystihnúť to, čím sa zaoberáte, čo ponúkate, aké sú vaše hodnoty a samozrejme odkaz na váš web, kde sa o vás potenciálni zákazníci môžu dozvedieť viac. Nezabudnite na kľúčové slová, ich optimalizáciou zvýšite dohľadateľnosť vášho webu. Kľúčové slová môžete využiť napríklad v sekcii Špeciálne informácie. A ako odmenu za starostlivo vyplnený profil na LinkedIne, získate lepšiu pozíciu vo vyhľadávačoch.
Vytvorenie a administrácia firemného profilu nie je žiadna veda, ak máte skúsenosti z iných sociálnych sietí, tak vás v LinkedIn rozhraní nič neprekvapí. Nastavením stránky, vytvorením popisu, pridaním fotiek a pozývaním kontaktov všetko len začína.
LinkedIn je sociálna sieť a napriek tomu, že je zameraná na profesijný obsah je jej cieľom spájanie ľudí a budovanie komunity, čo je nesmierne náročné. Musíte nájsť tie správne kontakty, s ktorými sa prepojíte a zapojíte ich do vašej komunity. Lovte vo vodách zamestnancov, obchodných partnerov, zákazníkov či uchádzačov o zamestnanie vo vašej firme. Pridávaním nových kontaktov to ale nekončí, novo vzniknuté vzťahy musíte naďalej prehlbovať a podporovať. Ako na to?
Pridružte svoju stránku k hashtagom. Vďaka nim získate nástroj, s ktorým dokážete reagovať na relevantné témy či zmienky o vašej značke.
Na LinkedIne uvidíte, kto si prehliada váš profil, čo môžete samozrejme náležite využiť. Ak chcete o vašich followeroch zistiť detailnejšie informácie vyskúšajte LinkedIn Insight Tag. Jedná sa o kúsok kódu, ktorý funguje na veľmi podobnom princípe ako Facebook Pixel. V reklamnom rozhraní LinkedInu potom nájdete demografické dáta ľudí, ktorí navštevujú váš web.
Nezabudnite do vašej stratégie zapojiť zamestnancov. Spokojní ľudia, ktorí sa chvália výsledkami svojich projektov, na ktorých u vás pracujú sú tou najlepšou reklamou pre vašu značku.
Podrobne vyplnený profil, pridané kontakty. Čo ďalej? Ako prezentovať vašu spoločnosť na LinkedIne v čo najlepšom svetle? Zamyslite sa nad tým, v čom je vaša firma jedinečná a chváľte sa. Stavajte na faktoch a informujte na vašej stránke o úspechoch a obľúbených službách vašich zákazníkov. Nemusíte sa pritom obmedzovať len na textové zdelenia či obrázky. Prizvite si na pomoc trendy formáty – od videí cez podcasty, webináre a nebojte sa využiť napríklad SlideShare.
Formáty využívajte na základe toho, s akým typom publika plánujete komunikovať. Pomôcť vám môže šikovná funkcia priamo od LinkedInu – Content Suggestion. Návrh obsahu sa zameriava na témy, ktoré sú momentálne u vášho LinkedInového publika najpopulárnejšie. Vďaka tomu získate kopec inšpirácie pre skutočne zaujímavý a pútavý obsah ušitý na mieru záujmov vašej cieľovej skupiny.
Pri príprave príspevku myslite tiež na to, že drvivá väčšina používateľov LinkedInu preferuje mobilné rozhranie – buďte preto vo svojich textoch, vecný, stručný a výstižný. Krátka úderná poznámka bude mať oveľa väčší úspech ako slohová práca ktorú nikto nedočíta. Ak váš príspevok navyše naplánujete na popoludnie, ideálne medzi 14 – 15.00 urobíte to najlepšie pre dosiahnutie vysokého zásahu. A samozrejme nezabúdajte pracovať s reakciami vašich používateľov, odpisujte im na správy aj komentáre.
S profilom na LinkedIne je to ako s ostatnými marketingovými kanálmi. Ak do tejto siete investujete dostatok času, tak vám prinesie ovocie. Nezabudnite pritom definovať publikum a celkový cieľ, aký chcete na LinkedIne dosiahnuť.
Napísať komentár