Firemný blog je skvelý nástroj na to, ako získať pre váš eshop ešte viac zákazníkov. Zároveň zlepšíte svoju pozíciu vo vyhľadávačoch, získate obsah na sociálne siete a posilníte svoju značku. A navyše vás to nebude stáť veľa. Idete do toho?
Firemný blog je akýsi stavebný kameň content marketingu. Pozornosť potenciálnych zákazníkov dokáže pritiahnuť pomocou kvalitného a informatívneho obsahu, ktorý sa dá prirodzene prepojiť s vašim biznisom. Pomocou blogu dokážete deklarovať, že rozumiete tomu, čo robíte a za akými hodnotami stojíte. Jednou z najväčších výhod blogovania je nárast organickej návštevnosti. Znie to sľubne? Spísali sme pre vás 6 bodov, s ktorými svoj firemný blog jednoducho naštartujete.
Pred tým, ako sa do tvorby firemného blogu pustíte, zamyslite sa najprv nad týmito otázkami: kto bude mať blog na starosti? Máte u vašich zamestnancov niekoho, kto bude mať na písanie blogu dosť času alebo ste ochotný najať niekoho nového? Je vašou ambíciou dlhodobé blogovanie? Máte aspoň hrubú predstavu o čom by ste chceli písať?
Ak máte základné otázky ohľadom blogu už dávno vyriešené, nie je na čo čakať! Nažhavte programátorov a pustite sa krok za krokom do tvorby obsahu.
Už ste celý žhavý do písania nového firemného obsahu? Ešte chvíľu počkajte. Práve to býva totiž najväčšou chybou pri spustení nového blogu – písanie o bez rozmyslu o akejkoľvek téme, ktorá vás napadne. Pred tým, než sa pustíte do prvého článku, musíte vedieť, komu ho adresujete. Základom každého úspešného blogu je znalosť svojho publika. Dobre si rozmyslite, na akú cieľovú skupinu sa chcete zamerať.
Vychádzajte z dát vášho eshopu, ktoré vám napovedia, akí zákazníci u vás najčastejšie nakupujú. Nezostaňte ale len pri číslach. Cieľová skupina nemá byť abstraktným pojmom. Vytvorte si na základe zistených údajov z Google Analytics typických zástupcov cieľovej skupiny, dajte im meno, vypichnite ich charakterové vlastnosti, vymyslite im zamestnanie a podobne. Zamyslite sa na ich túžbami či problémami. A tieto persóny majte pred sebou vždy, keď budete rozmýšľať nad témami článkov či pri ich tvorbe.
Keď už viete pre koho idete písať, ostáva vám vymyslieť o čom. Vďaka konkrétnym persónam z cieľovej skupiny si dokážete predstaviť, čo vaši zákazníci vo svojom živote riešia, čo ich baví, prípadne z čoho majú strach. Toto môžu byť vaše prvotné vodítka. Skúste ich skombinovať s najčastejšie vyhľadávanými frázami vo vašom eshope alebo na Google. Tak, a už máte vymyslených určite aspoň 20 tém.
Každá téma sa však dá spracovať na množstvo spôsobov. Akým kľúčom sa pri spracovaní článku riadiť? Existuje pár zaručených formátov, ktoré u čitateľov bodujú najviac:
Keď už máte pevne postavené prvé základy – pre koho a o čom písať, zostáva ešte jedna nemenej dôležitá vec; kedy. Do kedy má byť článok napísaný a publikovaný? Na začiatok naplňte blog aspoň piatimi článkami, ktoré medzi sebou prelinkujete. Ďalej pokračujte v podobnej postupnosti a publikujte nový článok minimálne raz za týždeň.
Publikačný plán si pripravte aspoň mesiac dopredu a zostaňte verný konzistencii v publikovaní. Odvďačia sa vám za to nielen čitatelia ale ocení to aj Google. Ten totiž propaguje iba živý obsah. Stránky, ktoré sa pravidelne aktualizujú umiestňuje na oveľa vyššie pozície. Preto si každý váš článok predstavte ako akúsi samostatnú podstránku. Váš blog bude vďaka tomu vnímaný ako web, ktorý sa neustále vyvíja, čo vás privedie k lepším pozíciám vo vyhľadávaní.
Okrem kvalitného blogového obsahu sa musíte zamerať aj na formálne náležitosti článkov. Práve tie totiž rozhodujú o tom, či mu budú čitatelia vôbec venovať pozornosť alebo ho hneď zatvoria. Predsa len masa textu asi nikoho nezaujme. Snažte sa preto pre čitateľov vytvoriť oku lahodiace prostredie. Ako na to?
Váš firemný blog sa začína plniť kvalitným obsahom, ale jeho návštevnosť stále neláme rekordy? Na návštevnosť z vyhľadávača sa v začiatkoch nespoliehajte. S Googlom je to beh na dlhú trať a bude potrebovať viac času na to, aby vášmu blogu začal dôverovať. Vezmite osud vašich pracne vytvorených článkov do svojich rúk a šírte ich kde sa dá.
Pridajte na vašu homepage banner s informáciou, že váš eshop má blog alebo pridajte box s výpisom najčítanejších článkov. Vložte odkazy na blog do newsletterov alebo venujte osobitú emailovú komunikáciu novinkám z blogového sveta.
Samozrejmosťou, ktorú snáď ani nemusíme spomínať je zdieľanie článkov na sociálnych sieťach a ďalšou skvelou príležitosťou na upozornenie nového obsahu sú diskusné fóra. Dajte si ale pozor, aby bol váš článok pre diskutujúcich skutočne relevantný.
Analyzovaniu výsledkov sa nevyhnete ani v obsahovom marketingu. Neberte Google Analytics ako nutné zlo a zistite, aký typ obsahu funguje, ktoré témy majú najvyššiu návštevnosť a z akých kanálov k vám prúdi návštevnosť. Pri vyhodnocovaní sa zamerajte na sledovanie:
Čísla porovnávajte v pravidelných trojmesačných intervaloch. Štatistiky vám tak napovedia, či ste vykročili správnym smerom alebo kde je priestor na zmenu.
Napísať komentár