Content – jedno z najpoužívanejších slov v digitálnom svete. V dnešnej dobe, kedy ľudia všetky odpovede na svoje otázky hľadajú prostredníctvom Google, dokáže content marketing významným spôsobom napomôcť vášmu biznisu. Ako sa ale nestratiť v hromade internetového balastu a vybočiť z davu?
Správne postavený content by mala byť komunikácia tak dobrá, že sa o ňu chce váš zákazník podeliť a venovať jej svoj čas. Content marketing si najlepšie predstavíte ako pridanú hodnotu vášho e-shopu, ako bonus, ktorý ponúkate svojim zákazníkov.
Používatelia internetu začínajú byť presýtení reklamami, používajú adBlocks, zakupujú si prémiové účty len pre to, aby svoj stret s reklamou obmedzili na minimum. Ako teda na nich? Ako osloviť nových zákazníkov bez reklamy? Stavte na obsahovú komunikáciu. Prineste svojim zákazníkom niečo viac. Hodnotu, inšpiráciu či pomocnú ruku.
A čo tým získate vy? Silnejšie postavenie vašej značky. Zvýši sa predaj produktov a služieb. Ušetríte náklady. Zlepšíte imidž vašej firmy a získate vernosť svojich zákazníkov. Stanete sa webom, o ktorom sa bude hovoriť. Buďte zaujímaví, nekonvenční a noví. Budete o krok vpred pred svojou konkurenciou. Dlhodobým budovaním obsahu pomocou obsahovej stratégie sa vaša značka stane silnou, stabilnou a zaujímavou. Idete do toho?
Obsahový marketing je skvelý v tom, že sa môže venovať prakticky čomukoľvek. Vyberte si témy blízke vášmu podnikaniu a ktoré sa spájajú s vašimi produktami či službami. Najviac zákazníkov oslovíte mixom hodnotných informácií, ktoré budú doplnené zábavným obsahom. Vašim cieľom pritom zostáva vytvorenie záujmu a potreby zapojiť sa. Ako na to? Kvalitný content má mnoho podôb, môže byť: pohlcujúci, priniesť nový uhol pohľadu, pritiahnuť pozornosť ľudí prípadne im poskytnúť praktickú radi.
Pamätáte si na reklamu Share a coke? Jedna z najúspešnejších reklám sveta je skvelým príkladom pohlcujúceho obsahu, ktorý generuje miliardy zdieľaní, pretože u ľudí vyvoláva potrebu sociálneho prepojenia.
Content, ktorý u ľudí vyvoláva vzrušenie, sa stáva hnacím motorom v tom, aby sa ľudia o prijímaný obsah chceli podeliť a siahli na čarovné tlačidlo zdieľať. Stimuly, ktoré vyvolávajú pocity vzrušenia idú ruka v ruke s efektom zapamätania. Ako ale vytvoriť pohlcujúci obsah? Prizvite si na pomoc humor. Nebojte sa byť divoký a nezvyklý, práve tým dosiahnete vybočenie z radov balastu.
Najjednoduchšie formy, ktorými môžete šíriť obsah ďalej:
Najbežnejším formátom obsahového marketingu je blog. Ide o akýsi základný stavebný prvok, ktorý môžete distribuovať rôznymi kanálmi. Jeden dobrý článok môže generovať návštevnosť roky.
Jedna z najefektívnejších foriem obsahového marketingu. Dokáže skvele pomôcť pre prezentovaní vašej značky. Zaujímavé videá hýbu internetom aj niekoľko rokov.
Zaujímavé informácie + atraktívna grafika = záruka úspechu. V prípade, že sa trafíte do čierneho a spracujete infografiku s témou, ktorá vašich zákazníkov zaujíma alebo zábavnou formou využijete dáta o nákupnom správaní na vašom e-shope, máte obrovský potenciál na to, aby váš výstup zákazníci zdieľali. Vďaka tomu získate množstvo spätných odkazov, ktoré vylepšia vaše SEO.
Ideálny priestor na realizáciu kvalitného obsahu. Obohaťte svoje sociálne siete o zábavné fotky, vytvárajte meme, komunikujte so zákazníkmi tak, ako by sa im prihováral ich kamarát či kolega v práci.
Content marketing ide ruka v ruke so optimalizáciou pre vyhľadávače. Pri plánovaní každého formátu obsahového marketingu sa zamyslite nad povahou vašich zákazníkov – čo ich zaujíma, čo ich trápi, na čo hľadajú odpovede. Nezostaňte ale len pre filozofických dohadoch a spoznajte vašich zákazníkov z dostupných dát. Pomocnú ruku vám podá analýza kľúčových slov. Vcíťte sa do kože vašich zákazníkov a zabudnite na výsledný efekt vo forme zvýšenia predajov. Snažte sa myslieť na problémy, ktoré zákazníci riešia a úprimne im dať hodnotu v podobe možného riešenia. Základom pre tvorbu každého contentu je správne zvolená obsahová stratégia, ktorá vás priblíži k vašim podnikateľským víziám.
Ak vytvoríte dobrý obsah ušitý na mieru vášho publika, ktorý sa k nemu nedostane, ciele dosiahnete len veľmi ťažko. Publikovaný obsah má (pokiaľ sa z neho nestane virál) krátku životnosť, preto je nutné šíriť ho ďalej, ideálne viacerými kanálmi. Odpovedzte si na jednoduché otázky a zistíte, ako svoj obsah dostanete presne tam, kde potrebuje:
Napriek tomu, že máte kvalitný obsah a začnete ho šíriť efektívnymi kanálmi sa návratnosť investícií (ROI) v content marketingu môže pohybovať až v horizonte niekoľkých mesiacov. Čím dlhšie a lepšie svoj obsah generujete, tým bude návratnosť vašich investícií vyššia. Kvalitný obsah vám však už nikdy nikto nevezme a bude vám zvyšovať zisk roky. Obsahový marketing nie je novou marketingovou technikou, ale mal by mať svoje čestné miesto v každej marketingovej stratégii.
Napísať komentár