Jednou z možností ako zvýšiť zisk e-shopu je expanzia do zahraničia. S dnešnými možnosťami medzinárodnej prepravy a so správnym partnerom môžete s vašim e-shopom predávať takmer do celého sveta.
Trendy ukazujú, že medzinárodný e-commerce rastie medziročne o 25 % *. Je dôležité rozširovať svoj biznis nielen na domácom trhu, ale rozmýšľať aj o zahraničnom predaji. Zákazníci nakupujú na základe prístupnosti e-shopu a nie krajiny. Nezáleží na tom, či váš e-shop sídli na Slovensku. Záleží na tom, či si z neho môžu objednať zákazníci z akejkoľvek krajiny.
Ak si zákazník zamiluje vaše produkty, objedná si ich, nech ste odkiaľkoľvek. To platí aj v prípade, ak potrebuje niečo na druhý deň. Takýto zákazník bude ochotný zaplatiť za rýchlejší druh služby a uprednostní rýchlosť doručenia pred nákladmi za prepravu.
Pre vás ako obchodníka to znamená rozširovanie služieb pre zákazníkov a poskytnutie viacerých možností doručenia tak, aby si sám zákazník mohol vybrať servis, aký požaduje. Maloobchodníci, ktorí ponúkajú aj prémiovú expresnú prepravu, rastú o 60 % rýchlejšie ako tí, ktorí ju neponúkajú.** S expresnou prepravou sa zvyšuje aj priemerná hodnota nákupného košíka, v niektorých prípadoch až o 70 %, v porovnaní s nákupným košíkom zákazníka s ekonomickou prepravou.**
Uspokojte čo najväčší okruh svojich zákazníkov a ponúknite im možnosť vybrať si z rôznych typov prepravcov s rozdielnym časom doručenia. Menia sa nielen trendy na trhu, ale aj správanie zákazníkov. Tí požadujú rýchlosť, flexibilné doručenie a jednoduché vrátenie tovaru. Až 68 % miléniálov sa rozhodne o nákupe vďaka doručovacím možnostiam a 91 % zákazníkov hľadá možnosti doručenia ešte pred ukončením objednávky.***
Je preto nevyhnutné uvádzať tieto dôležité informácie už na úvodnej stránke e-shopu. Sú to vaše konkurenčné výhody, tak o nich dajte vedieť aj vašim zákazníkom. Kľúčové služby ako: „Preprava do celého sveta“, „Expresné doručenie“, „Jednoduchá výmena tovaru“ vám pomôžu odlíšiť sa od vašej konkurencie a tak sa nebojte o nich informovať.
Typy zákazníkov sa líšia rozdielnosťou kultúry. Čo však majú všetci spoločné je, že chcú poznať finálnu cenu už v nákupnom košíku, vrátane všetkých poplatkov, ciel a daní. Chcú vedieť ako jednoducho môžu vymeniť alebo vrátiť tovar. Chcú mať možnosť si pred doručením zmeniť miesto alebo čas doručenia.
Nároky zákazníkov rastú a okrem kvalitného tovaru očakávajú aj kvalitné služby. Expandovať na zahraničný trh je jednoduchšie, ak máte spoľahlivého partnera. DHL Express pokryje požiadavky aj náročných zákazníkov. Váš tovar doručí bezpečne a rýchlo s door to door servisom, vyrieši za vás colné služby a vašim zákazníkom umožní manažovať si miesto a čas doručenia. DHL doručuje tovar do viac ako 220 krajín sveta a má znalosti o jednotlivých trhoch, čo pomôže uspieť aj vám.
Ak sa práve rozhodujete do akých krajín chcete rozšíriť svoj biznis, možnosti sú neobmedzené. Príležitosti na globálnom trhu predstavujú 2 miliardy nakupujúcich online s 50 % účasťou medzinárodných obchodov.** Medzi najobľúbenejšie svetové trhy patria:
Pri doprave nezabúdajte ani na svojich veľkoobchodných odberateľov. Aj B2B zákazníci migrujú na online nákupné kanály a môžu pozitívne ovplyvniť váš biznis. Dobre implementovaná nákupná platforma pre B2B odberateľov vám otvorí nový predajný kanál. Získate ďalšie príležitosti a pomôže vám to ľahko a efektívne získať nových zákazníkov. Pre úspešný B2B online biznis je kľúčová:
Popremýšľajte, čo od B2C e-shopu očakávate vy a vaši zákazníci. To by malo ovplyvniť zostavenie vašej B2B platformy. Rýchlosť, spoľahlivosť, sledovateľnosť, pohodlie a efektívna politika vrátenia a výmeny tovaru by mali byť hlavnými prioritami.
Ak chcete rozbehnúť svoj e-shop do zahraničia s pomocou DHL, stačí vyplniť formulár.
Zdroje:
*Alipay, McKinsey
** Seabury, TI Consulting, DHL Express, Google Consumer Barometer, Alipay, McKinsey analysis
***Metapack – state of ecommerce delivery consumer research report
Napísať komentár