Instagram môže robiť brigádnička Katka zo zákazníckej podpory a u mladých teraz vraj frčí ŤikŤok, tak ten zvládne určite tiež. Facebook je základ, bez toho sa nezaobídeme. A ešte manželka hovorila niečo o Pintereste. Založíme si tam účet, len pre istotu. Čo na socky budeme dávať? To neviem, nemám čas a navyše ma to nebaví.
Sociálne siete sú často vnímané ako nutné zlo. Máme pre vás dobrú správu – nemusíte byť všade. Ak sa správne zamyslíte nad tým, do čoho má cenu váš čas investovať, čoskoro zistíte, že byť na sieťach sa vypláca. Ako si správne vybrať priestor na propagáciu vášho podnikania vám poradíme v dnešnom článku.
Sociálnych sietí existuje veľa. Niektoré z nich poznáte, o niektorých netušíte. Na grafe vidíte 12 platforiem s krivkou vývoja ich popularity.
Teraz už viete, kto rastie najrýchlejšie, komu odchádza dych a z čoho sa dá vyberať. Ako však spoznať, ktorá sieť je tá správna pre vás?
Ak trendy hovoria, že TikTok je budúcnosť, ale vy máte e-shop s rybárskymi potrebami, svojho zákazníka tam nenájdete. Môže vám byť jedno, že vaša konkurencia tam je. Myslite na svoju cieľovú skupinu, kvôli ktorej pre vás môže byť úplne zásadné založiť si profil na sociálnej sieti pre rybárov Fishsurfing.
Keď už viete, kde sa vaša cieľovka pohybuje, je na čase získať jej pozornosť a pokiaľ možno udržať si ju.
Na začiatku sme vám načrtli, ako sa dá štart pokaziť hneď zo začiatku. Katka zo zákazníckej starostlivosti v našom príbehu môže a nemusí byť dobrým správcom vašich účtov na sieťach.
V prípade, že ju sociálne siete bavia, využije svoje znalosti z komunikácie so zákazníkmi pri tvorbe obsahu a bude mať jasne vymedzený čas, má slušnú šancu uspieť.
Ak ste na Katku túto úlohu prehodili len preto, že je najmladšia a dostane sa k príspevkom len pokiaľ práve nemusí riešiť reklamácie, takže na Twitter aj Instagram rýchlo hodí rovnakú fotku aj text, výsledok podľa toho bude vyzerať.
Už sme toho povedali toľko, ale stále vlastne neviete, kde by ste sa teda určite ukázať mali? Nechceme dávať univerzálne rady a stále platí to, že každý e-shop je iný. Ale ak by sme museli vybrať, tak podľa nášho názoru sa oplatí venovať čas Facebooku a Instagramu.
„Instagram nie je pre všetkých, ale je pre väčšinu.“ Tamara Gončárová, zakladateľka projektu @instaranajky
O Facebooku a jeho výhodách vás asi presviedčať nemusíme, ale prečo Instagram? Už dávno neplatí, že je to sieť pre teenagerov plná selfíčok. Ako každá sociálna sieť Instagram stárne a s ním dospievajú aj jeho užívatelia – tretina je vo veku 25 až 34 rokov. Táto veková skupina je už pre vás z pohľadu oslovovania potenciálnych zákazníkov zaujímavejšia.
Čísla hovoria za všetko :
Instagram a Facebook si uvedomujú, že široká používateľská základňa je veľkým lákadlom pre predajcov. Preto sa snažia uvádzať nové nástroje, ktoré používateľa presvedčia k nákupu, čo sa e-shopom hodí. Keď odhliadneme od predaja, aj z hľadiska obsahu pribúdajú možnosti, ako si získať srdce užívateľov. O nástrojoch, ktoré vám ponúka, by sa dalo napísať ešte veľa, ale to už je na iný článok.
Veríme, že sa správne rozhodnete, ktorá sieť je pre vás tá pravá. To je prvý krok. Ďalšie sú už na vás. Ak si neviete rady, odporúčame samoštúdium. Pre začiatočníkov je skvelá kniha Jak na sítě, veľa online konferencií je dostupných zadarmo a to nehovoríme o podcastoch, newsletteroch, článkoch na blogu a samotných sociálnych sieťach. Toto všetko sú kanály, kde odborníci zdieľajú svoje know-how.
Autorka: Marie Krčková – Besteto
Napísať komentár