Uvažujete nad zmenou e-shopovej platformy? S migráciou vám pomôžu Shoptet Partneri

V oblasti online podnikania sa pohybujete už nejaký ten čas, vlastníte e-shop, ale po čase vám na vašom súčasnom riešení začalo niečo chýbať a pomaly začínate uvažovať o prechode na inú platformu. Počuli ste o Shoptete, zaujal vás, avšak máte obavy, či prechod zvládnete a neprídete o roky práce? Máme pre vás dobrú správu, prechod na Shoptet môže prebehnúť rýchlo a hladko aj s pomocou Shoptet Partnerov. 

Kto sú Shoptet Partneri? 

Shoptet Partneri sú špecialisti z rôznych oblastí s presahom do e-commerce. Firmy, alebo freelancerov si pred zaradením do nášho programu dôkladne preverujeme tak, aby sme vám zaistili čo najkvalitnejšie služby, ktoré pomôžu posunúť váš biznis o krok vpred. Okrem Partnerov venujúcim sa migrácii a presunu dát, nájdete na našom webe množstvo odborníkov z oblastí marketingu, programovania, grafiky a veľa ďalších. 

Kedy uvažovať o zmene a migrácii e-shopu? 

Dôvodov môže byť mnoho. Ak ste sa však dopracovali k úvahám o zmene e-shopového riešenia, je veľmi pravdepodobné, že na vašej súčasnej platforme niečo chýba, prípadne nefunguje úplne podľa vašich predstáv. Poďme sa pozrieť na niekoľko dôvodov, ktoré môžu naznačiť, že prechod na novú platformu by mohol pomôcť aj vášmu biznisu.

Zastaralý systém

Veľmi častou situáciou sú e-shopy fungujúce na zastaralých systémoch. Je jedno, či ide o riešenie na mieru alebo prenájom, digitálny svet je veľmi dynamický, a e-commerce nie je žiadnou výnimkou. Je dôležité držať krok s dobou a novinky priebežne implementovať aj na vašom e-shope. V opačnom prípade sa môže stať, že vám ujde vlak a s ním aj vaša konkurencia. 

Nefunkčný UX/UI dizajn

V dobe, kedy je čoraz ťažšie udržať pozornosť používateľa, je kľúčom k úspechu vyladený e-shop aj po UX/UI stránke. Dôvodom nízkeho konverzného pomeru na vašom súčasnom riešení môže byť napríklad krkolomný objednávkový proces, zlé rozloženie dôležitých prvkov webu alebo iné “conversion killers”. Šablóny Shoptetu sú optimalizované práve s ohľadom na čo najvyššiu mieru konverzie. 

Chýbajúce dôležité napojenia 

Dopravy, platobné brány, účtovníctvo… Mnoho e-shopárov dá za pravdu, že bez niektorých napojení a doplnkov si len veľmi ťažko dokážu predstaviť svoje fungovanie. Problém nastáva, ak daná služba nemá možnosť napojenia na vaše súčasné riešenie. Táto situácia môže nastať v prípade riešenia na mieru, alebo využívania zahraničnej platformy, ktorá nie je lokalizovaná pre náš región. Do úvahy tak pripadá jedine vlastná implementácia programátorom, ktorá však býva veľmi nákladná. Pre náročnejších klientov tu môže byť riešením služba Shoptet Premium, ktorá kombinuje výhody e-shopu na prenájom a riešenia na mieru. 

Nedostatočná zákaznícka podpora

Z času na čas sa stane, že niečo nefunguje alebo natrafíte na problém, pri ktorom potrebujete pomoc. Problém je, ak sa nemáte na koho obrátiť, alebo je pomoc zákazníckej podpory slabá. V tom prípade ste nútení platiť za služby špecialistu, ktorý daný problém vyrieši. V Shoptete je zákaznícka podpora jedným z pilierov, na ktorom si spoločnosť zakladá a v prípade problémov tak nemusíte mať obavy, že na to zostanete sami. 

Ako prebieha proces migrácie? 

Ak je majiteľ e-shopu technicky zdatný, zvláda prácu s feedmi, prevodom dát a SEO, je možné zvládnuť migráciu e-shopu aj svojpomocne podľa našich návodov. 

V prípade, že si na to netrúfate a chcete mať prechod na Shoptet bez starostí, môžete sa obrátiť na našich Partnerov, ktorí majú s migráciou bohaté skúsenosti a na ich služby sa môžete spoľahnúť. Pokiaľ k nám prichádzate po oslovení našim obchodným tímom, celým procesom vás bude sprevádzať náš Onboarding tím, ktorý dohliada na proces migrácie, pomôže s odporučením vhodného Partnera, a taktiež s ustrážením vášho budgetu. 

Ak sa rozhodnete pre druhú možnosť, vaše prvé kroky by mali smerovať na náš partnerský web, kde nájdete zoznam všetkých agentúr a freelancerov ponúkajúcich služby v oblasti migrácie dát a prípravy e-shopov. V danej kategórii nájdete medailóniky jednotlivých Partnerov, kde si môžete pozrieť napríklad ich realizované práce a hodnotenia klientov. Ak vás osloví ponuka niektorého Partnera, môžete ho kontaktovať priamo. Ďalšou možnosťou je zadanie dopytu, na ktorý budú môcť naši partneri zareagovať. 

Aby boli reakcie na váš dopyt relevantné, je potrebné popísať vašu požiadavku čo najzrozumiteľnejšie a uviesť v nej všetky podstatné informácie. Viac informácií nájdete taktiež na našom partnerskom webe, v časti ako správne zadať dopyt

Spolupráca s Partnerom, na čo sa ako e-shopár pripraviť? 

Hneď na úvod je dôležité Partnerovi čo najdetailnejšie odkomunikovať vašu predstavu o novom e-shope. Na základe týchto informácií vie Partner zvoliť vhodnú tarifu a vybrať potrebné doplnky, či napojenia. 

Ako takáto spolupráca prebieha, čo by si mal klient pripraviť a na čo si dať pozor, sme sa opýtali Shoptet Partnera KAPA Studio

Aké podklady by si mal klient pripraviť pre Partnera, aby bol proces čo najviac plynulý? 

Určite je to feed produktov, prípadne nám klient poskytne prístupové údaje do starého e-shopu, odkiaľ si vieme produkty vyexportovať. Taktiež je od klienta potrebné zhrnutie funkcionalít, ktoré by mal e-shop obsahovať (druhy dopravy, odber newslettra, zľavové kupóny, B2B prihlásenie…). Ďalej od klienta žiadame podklady ku grafike, prípadne informácie, ktoré chce komunikovať v banneroch. V našej agentúre zasielame klientom dotazník, v ktorom sa ich pýtame na nastavenie dopráv, platieb a tiež potrebné údaje o firme.

Dostanem po migrácii identickú kópiu môjho starého e-shopu? 

Tu to záleží na tom, v akom stave sa k nám e-shop dostane. Pokiaľ ide o e-shop, ktorého dizajn nie je v najlepšom stave a vidíme tam priestor na zlepšenie, snažíme sa byť iniciatívni a klientom navrhujeme úpravy. Najčastejšie ide o zlé rozloženie prvkov alebo chýbajúce call-to-action prvky. Ak bol dizajn v poriadku, klientovi pripravíme čo najbližšiu kópiu súčasného webu postavenú na niektorej Shoptet šablóne. 

Na čo by si mali klienti počas migrácie dávať pozor? 

Občas sa stáva, že klienti na niečo zabudnú a spomenú si na to až v čase, keď je prístup k dátam z prechádzajúcej platformy exspirovaný. To sa môže týkať produktov, obrázkov, databázy e-mailov, zákazníkov, objednávok… Je teda dôležité, aby počas procesu migrácie klient spolupracoval a priebežne sledoval, či je všetko v poriadku a nič z ich pôvodných dát nechýba.

Ako dlho trvá migrácia e-shopu? 

Je to do veľkej miery individuálne a záleží to od mnohých faktorov. Niektoré jednoduchšie migrácie zvládneme zrealizovať aj do jedného týždňa. Pri zložitejších prípadoch to môžu byť týždne až mesiace. 

Aké sú mylné predstavy klientov? 

Mnoho majiteľov e-shopov, najmä zo strednej a staršej generácie, si myslí, že stačí, ak majú web a ľudia k niím budú automaticky chodiť nakupovať. Vytvoriť kvalitný e-shop je však iba prvým krokom. Dnes, keď je konkurencia v online priestore obrovská, je dôležité investovať aj do online marketingu, vďaka ktorému budú na váš web prichádzať návštevníci. 

Na záver už iba dodáme, že proces migrácie e-shopu nemusí byť žiadnym strašiakom a pri dodržaní všetkých pokynov nemusíte mať žiadne obavy. Dôležité je pozorne si zvážiť všetky pre a proti. Či už sa rozhodnete realizovať presun svojho e-shopu na vlastnú päsť, alebo si radšej zvolíte niektorého z overených Shoptet Partnerov, je dôležité mať jasno vo svojich očakávaniach.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov